Hoi an - excursie naar my son - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Riet - Ed - Jessie - Bert - WaarBenJij.nu Hoi an - excursie naar my son - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Riet - Ed - Jessie - Bert - WaarBenJij.nu

Hoi an - excursie naar my son

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet - Ed - Jessie - Bert

30 Mei 2015 | Vietnam, Hội An

Brrr wat erg! Wakker worden om 5 uur omdat je zo nodig een excursie wil maken.
Maar we zijn unaniem van mening dat dit het meer dan waard was. Het was fijn om vroeg te vertrekken om de ergste hitte en drukte voor te zijn. We hadden de hele bus voor acht personen. De rest bleef uitslapen en bij het zwembad hangen. Cultuurbarbaren!

Het was een aardig stukje rijden, de omgeving maakte veel goed en in de bus is het heerlijk koel. Geen straf dus.

My son is de voormalige hoofdstad van de vroegere Cham beschaving, welke van de tweede tot de dertiende eeuw over centraal vietnam heerste. Het complex is samengesteld uit 70 hindoeachtige torens en tempels gedateerd uit de zevende eeuw. Enkele, inmiddels vergane tempels dateren uit de 4e eeuw en waren van hout. Ook zie je dat de bombardementen veel schade hebben aangericht. Jammer!

Het doet denken aan angkor wat, maar is veel kleiner en op ons tijdstip heel rustig.

Het was heel vreedzaam totdat een kreet deze rust verstoorde. Deze schreeuw kwam van jessie die een afstapje had gemist en op haar knie belandde. Was wel even schrikken! Ze werd meteen omhoog gehesen door bert, ed en onze gids, op een krukje gezet en de schaafwond op haar knie, was goed te zien omdat daar een flink gat in de broek was ontstaan, werd behandeld. Viel achteraf gelukkig mee. Had veel erger kunnen aflopen.

Na aflloop werd er een traditionele cham dans opgevoerd. Tijdens deze show konden we even aclimatiseren.

We zijn inmiddels al een poosje terug in het hotel, hebben gelunchd en jessie en ik hebben, voor de schrik van de val, samen een fles chardonnay soldaat gemaakt.

Het kan nu even zakken. Even een siesta alvorens we vanavond hoi an met een laatste bezoek gaan vereren.

Morgen wordt de langste reisdag van de reis. We vertrekken dan vroeg naar qui non.

Groeten van ons vier.

• 30 Mei 2015 - 11:19

Suzanne:

Kusje erop, Jessie?

• 31 Mei 2015 - 19:54

Leo En Corry:

Hallo Riet,

5 Uur is wel erg vroeg he, maar zo te lezen wel de moeite waard. Leuk hoor om dat allemaal te zien. Fijn dat jullie foto's mee sturen, zijn wij er ook een beetje bij. Hoe is het weer bij jullie, erg heet?
    Bij ons is het vandaag (zondag 31ste) heel slecht weer met veel wind en regen, dus......!
    Nou meid dit wordt waarschijnlijk mijn laatste berichtje terug, want dinsdag vertrekken wij zelf.
    Kom ik wat dichter bij je in de buurt.
    Wij wensen jullie een geweldige voortzetting van jullie reis, en graag zonder ongelukjes!!!!
    Liefs en groetjes van
    Leo en Corry. xxx