Ho chi minh stad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Riet - Ed - Jessie - Bert - WaarBenJij.nu Ho chi minh stad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Riet - Ed - Jessie - Bert - WaarBenJij.nu

Ho chi minh stad

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet - Ed - Jessie - Bert

07 Juni 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na de heerlijke dagen in phan thiet in resort victoria waar we heerlijk verwend zijn, weer doorgereisd naar ho chi minh stad, het voormalige saigon.

Wat te melden over onze luierdagen? Niet veel, uitslapen, nou ja, niet zo haasten bedoel ik. Heerlijk op het gemak genieten van het uitgebreide ontbijt en daarna naar het strand waar een heel klein briesje stond. Er waren 2 zwembaden maar daar was het echt veel te heet. Op het strand werden onze bestellingen ( drankjes en lunch) geserveerd zodat we dus echt niets hoefden te doen. Aan het einde van de dag werd je bed opengeslagen, de klamboe geinstalleerd en een stukje cake gepresenteerd met een leuk verhaal over de oosterse wijsheid.

De eerste avond aten we in het resort, daarna bezochten we de italiaan en het indiase restaurant in het dorpje, op een bepaald moment hebben we genoeg van het vietnamese eten. Valt toch een beetje tegen, we hadden er iets meer van verwacht.

Ho chi minh stad
Het was niet erg ver rijden en het laatste stuk weg naar de stad was de super high way!!! We mochten hier 120 km per uur.
na de lunch bezochten we het oorlogsmuseum. Indrukwekkende fotos, ook de foto van kim phuk die bij het bombardement napalm op haar lichaam kreeg. Deze foto is wereldwijd bekend omdat die in de prijzen viel.
Er waren mensen in het museum die misvormd zijn door de gevolgen van agent orange ( dioxine) het chemische middel dat de amerikanen sproeiden over de gewassen en dat alles vernietigde. Zelfs nu nog zijn de gevolgen merkbaar. Deze mensen zijn misvormd, hebben geen armen en/of benen en zijn vaak heel klein. Zij zijn het levend bewijs van de ellende.

Hierna vertrokken we naar de pagode van de hemelse vrede, waar ik onder gepoept werd door een duif. Lekkere klets stront op mijn arm. Warm en smeuiig! Blijkt geluk te brengen. Vooruit maar, we gaan het meemaken.

De cathedraal met een bezoek vereerd, nou we hebben veel mooiere gezien! Stelde niet zo heel veel voor. Daarna nog naar het postkantoor, ontworpen door eiffel! Dat was binnen heel mooi en herkenbaar. Veel gietijzer verwerkt, net als in de eiffeltoren.

Daarna naar het hotel. Opfrissen en even relaxen. Tenslotte weer een volle dag geweest.
'S avonds hebben we met z'n viertjes gegeten in het hard rock cafe. Het was de duurste maaltijd die we tot nu toe genuttigd hebben. Zo'n 120 euro ( omgerekend) met z'n vieren inclusief fles heerlijke wijn, voldoende bier, toetjes en espresso.
De drankjes zijn hier echt spotgoedkoop ( op de wijn na).

Vandaag hadden we een vrije dag in saigon. Wat rondgewandeld, inkopen gedaan, alles wat van belang was hebben we met de stadstour al gezien. Leuke stad, doet westers aan, behalve het vekeer al is dat minder gevaarlijk dan in hanoi.

We naderen het einde van ons avontuur en gaan ons zo langzamerhand voorbereiden op de thuisreis. Morgen en overmorgen nog een intensief programma, waaronder een dinercruise langs de skyline van saigon, de mekongdelta, de drijvende markten enz. Woensdag aan het einde van de middag vliegen we terug en als alles voorspoedig mag gaan zetten we donderdagmorgen vroeg weer voet op nederlandse bodem.

Maar...... We hebben nog een paar dagen en daar gaan we dus ook van genieten.

We houden jullie op de hoogte.

Groeten van ons vier.

• 07 Juni 2015 - 18:30

Len:

Nog een leuk programma voor de boeg. Geniet ervan. Ook nog maar van het ' lekkere weer'. Hier is het nog steeds ietjes kouder. Vannacht - 2 Graden , weer een nieuw record gebroken. Fijn hoor!
    Groetjes aan allemaal en tot ziens straks weer als jullie thuis zijn.
    Goede reis terug.

• 10 Juni 2015 - 09:16

Joke:

Wat een indrukwekkende reis moet dat geweest zijn!
    Wij hebben ook weer mee kunnen genieten, erg leuk.
    Jullie zijn misschien inmiddels wel op het vliegveld,
    dus wij wensen jullie een hele goeie reis en tot gauw!
    Veel liefs uit Boskoop X